Iron Mountain fullfører oppkjøpet av Recall

Oppkjøpet styrker global tilstedeværelse, åpner for nye markeder og forbedrer tjenestelevering

BOSTON – 2. mai 2016 Iron Mountain Incorporated (New York-børsen: IRM),den globale lederen innen lagrings- og informasjonshåndteringstjenester, annonserte i dag at de har fullført oppkjøpet av Recall Holdings Limited, hovedsakelig som en aksjetransaksjon på ca. USD 2 milliarder. Med oppkjøpet overtar Iron Mountain Recalls globale virksomhet i sin helhet, inkludert alle anlegg, kjøretøy, ansatte og kundemidler, unntatt deler av virksomheten som vil bli avviklet i henhold til regulerende avtaler i USA, Canada og Australia. Oppkjøpet av Recalls virksomhet i Storbritannia avhenger av avgjørelsen til et tilsynsorgan. I tillegg har Iron Mountain utnevnt Recall-styremedlemmene Neil Chatfield og Wendy Murdock som styremedlemmer, inkludert blant direktørkandidatene ved valget på selskapets kommende generalforsamling 17. juni 2016.

Tiltakende forskrifter, vedvarende sikkerhetstrusler og behovet for å vende data til forretningsverdi, har hevet både kompleksiteten og prioriteten ved håndtering av informasjon og aktiva. Fra forretningsdokumenter til data til verdifulle artikler som kunst – innsatsen for organisasjoner av alle størrelser har aldri vært høyere for å sikre at deres viktigste aktiva er beskyttet og samtidig øyeblikkelig tilgjengelig. De trenger en lokal partner med rett kombinasjon av pålitelighet og sikkerhet, som beskytter det som betyr mest, og som samtidig tilbyr ekspertise, produkter og tjenester utformet for å få mest mulig ut av disse aktivaene. Og de må være trygge på at partneren vil skalere i takt med bedriftens modning og endringer, som støtte til vekst i nye geografiske områder og bransjer.

“Dagen i dag er en viktig milepæl for Iron Mountain, og vi ønsker våre nye kolleger fra Recall, såvel som deres kunder og aksjonærer, velkommen til selskapet vårt», sa William L. Meaney, administrerende direktør i Iron Mountain. «Dette oppkjøpet styrker vår visjon om å fungere som betrodde voktere av de aktiva som er viktigst for kundene, da det ekspanderer både våre tjenester og utstrekning slik at vi bedre kan bistå dem ved behov for lagring og informasjonshåndtering. Den tilliten er hjørnesteinen i bedriften vår, enten det er å sikre den strategiske verdien av informasjon og aktiva, eller å fortsette å utvikle nyskapende produkter og tjenester som gir kundene forbedret tilgang, kontroll og verdi fra disse aktivaene. Vi ligger nå godt an til å oppnå våre strategiske og økonomiske mål, og ved hjelp av de kombinerte evnene og ekspertisen fra begge selskapene, kan vi sikre at kunder får en fantastisk opplevelse over hele verden.”

Hvis du vil lese mer om Iron Mountains oppkjøp av Recall, kan du gå til www.ironmountain.no/Iron-Mountain-Recall-Acquisition.aspx.

Om Iron Mountain
Iron Mountain Incorporated (New York-børsen: IRM) er den globale lederen innen lagrings- og informasjonshåndteringstjenester. Iron Mountain brukes av mer enn 220 000 virksomheter over hele verden, og har et eiendomsnettverk bestående av nært 7,4 millioner kvadratmeter fordelt på mer enn 1350 anlegg i 45 land, dedikert til å beskytte og ta vare på det som betyr mest for kundene. Iron Mountains løsningsportefølje, som inkluderer arkivforvaltning, datahåndtering, dokumentbehandling, datasentre, kunstlagring og logistikk og sikker makulering, hjelper organisasjoner med å redusere lagringskostnader, overholde gjeldende regelverk, gjenopprette fra katastrofe og bedre utnytte informasjonen sin. Iron Mountain ble stiftet i 1951, og lagrer og beskytter milliarder av informasjonsressurser, herunder viktige forretningsdokumenter, elektronisk informasjon, medisinske data og kulturelle og historiske artefakter. Besøk www.ironmountain.com for mer informasjon.